• عملکرد تولید و دستاوردهای مالی: شامل نرخ بهرهبرداری از ظرفیت، حجم تولید سالانه، ارزش تولید سالانه، رشد حجم تولید در پنج سال اخیر، رشد ارزش تولید در پنج سال و...
• مدیریت سرمایه انسانی: شامل تعداد نیروی انسانی شاغل، تعداد اشتغال جدید در پنج سال اخیر، نسبت کارکنان مستعد و نخبه (با تأیید بنیاد ملی نخبگان)، آموزش، توانمندسازی و توسعه سرمایه انسانی و...
• تقویت اقتصاد و منافع ملی: شامل میزان صرفهجویی ارزی، صادرات و ارزآوری، توسعه برندهای ملی و...
• توسعه محصول، فناوری و نوآوری: شامل کاهش وابستگی به انحصار خارجی به ویژه در محصولات استراتژیک، سهم از بازار جهانی، زمان انتظار برای عرضه محصول جدید به بازار، تعداد محصولات جدید عرضه شده طی پنج سال اخیر و...
• توسعه بازار و مشتریمداری: شامل ارزش فروش سالانه، متوسط نسبت فروش به تولید طی پنج سال اخیر، سهم بازار داخلی، برخورداری از شبکه خدمات پس از فروش در دسترس و کارآمد و...
• مدیریت زنجیره تأمین: شامل برخورداری از شبکه توزیع کارآمد، نسبت تأمینکنندگان داخلی، برنامههای توانمندسازی و توسعه تأمینکنندگان، برخورداری از نظام انبارداری و مدیریت موجودی کارآمد و بهروز و...
• شبکهسازی و داراییهای نامشهود: شامل تعداد یا ارزش پتنتها و اختراعات ثبت شده بینالمللی، ارزش ویژند، ارتباطات و همکاری نظاممند با نهادهای علمی و دانشگاهی، نقشآفرینی موثر در انجمنها و جوامع حرفهای مرتبط با صنعت و...
• توسعه پایدار، مسئولیت اجتماعی و فعالیتهای خیرخواهانه: شامل میزبانی دورههای کارآموزی و کارورزی دانشجویان، سهم نیروی انسانی کمتوان از نیروی انسانی شرکت (مشروط بر استفاده در مشاغل مناسب)، توسعه زیرساختهای فیزیکی و فرایندی مناسب در محیط کار برای فعالیت و تردد گروههای کمتوان، اعم از کارکنان و مراجعین و...
• توسعه بازار و مشتریمداری: شامل ارزش فروش سالانه، متوسط نسبت فروش به تولید طی پنج سال اخیر، سهم بازار داخلی، برخورداری از شبکه خدمات پس از فروش در دسترس و کارآمد و...
• ویژگیها و شایستگیهای فردی و حرفهای: شامل برخورداری از شم کسبوکار و توسعه بازار مبتنی بر شناخت و آگاهی از محیط کسب و کار و رصد رقبا، حسن شهرت در میان عموم جامعه صنعتگران، ریسکپذیری سنجیده در حوزه کسبوکار، رعایت اخلاق حرفهای و سلامت رفتاری، عرق ملی و دغدغه خدمت به کشور و...